lørdag 12. september 2009

En flott dag på Ramme Gaard (og flere venteplanter ….)

Ja dagen i dag har virkelig vært en flott dag. Planene for dagen var å ta en tur til Ramme Gaard og høstens planteutsalg.  På forhånd hadde jeg studert listene og var bestemt på å ikke ha med meg mer hjem enn det som var krysset av på lista.

IMG_1182

Det holdt jo ikke stikk!  Selvfølgelig plukket jeg med meg noe mer, men gudskjelov ikke så mye – jeg har jo venteplanter stående her fra før.  Men på vei hjem stakk jeg innom Plantasjen og plukket med meg to Clematis til halv pris og 7 stauder til 10 kr stykket :-)

IMG_1183

Så da ble dagens fangst på Ramme følgende planter:
Acer palmatum ‘Dissectum Garnet’
Acer shirasawanum ‘Aureum’
Hydrangea sargentiana
Sambucus nigra ‘Black Lace’
Sambucus racemosa ‘Sutherland Gold’
Viburnum bodnatense ‘Dawn’
Iris pseudacorus ‘Alba’
Lilium martagon ‘Gay Light’
Lilium ‘Bellingham hybrid’
Brunnera macrophylla ‘Emerald Mist’
Brunnera macrophylla ‘Looking Glass’
Heuchera ‘Marmelade’
Heuchera ‘Obsidan’
Thalictrum delawayii ‘Splendide’
Tiarella ‘Boxing Pink’
Tricyrtis ‘Adbane’
Tricyrtis formosana

Og på Plantasjen
Clematis ‘hagley hybrid’
Clematis montana ‘Superba’
Acanthus mollis (3)
Epimedium perralchium ‘Frohnleiten’ (2)
Heucera ‘Pink ‘Whisper’
Salvia nemerosa ‘Caradonna’

Etter å ha handlet fra meg hadde jeg en koselig prat med Ninni og Sigrid før jeg tok meg en runde i hagen.

Hagen hadde helt klart begynt å få høstfarger, spesielt eføyen.  Og svanene, ja de var akkurat like hissige som sist jeg var der i juli.  Området rundt dammen var sperret av og så fort noen nærmet seg kom de svømmende i høyt tempo.

IMG_1196

IMG_1192

IMG_1201

IMG_1212 

IMG_1219

IMG_1245

IMG_1267

IMG_1230 

IMG_1252

4 kommentarer:

  1. Fine bilder! Dette er jo et drømmested. Disse hagevandringene er helt utrolig fine. Mye fine planter du har skaffet deg! :-)

    SvarSlett
  2. Den hagen din må være et syn, så mange planter som du har!

    Nydelige bilder fra et nydelig sted:) Må komme meg dit en gang;) Ha en fortsatt fin lørdagskveld. Klem

    SvarSlett
  3. For noen fantastiske bilder! Det var nok en flott dag for en hagesafari i dag. Skulle gjerne vært der, men var fornøyd med at Sigrid fikk sikret meg et variegert tulipantre.
    Myyyye lekkert på den lista di! :-)

    SvarSlett
  4. For et fantastisk sted! Der skulle jeg gjerne ha vært!

    Flotte bilder!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin