søndag 6. september 2009

Snart klart for planting, og litt blomstring

Ja nå er det snart klart for planting i det nye bedet mot naboens garasje (og kompostbinger), men det er ganske mye jobb og relativt slitsomt synes jeg.

IMG_0509

Nå er vel drøyt 2/3 gravd opp og renset, kun en liten snipp igjen fra Rhododendronen og mot den første Tujaen til naboen.  Når det er gjort er det klart til planting av alle venteplantene (og kanskje blir det med noen hjem fra Ramme neste helg også). Planen er å plante noen busker i bakkant både for å hindre innsyn, men også for skjule både kompostbinger og garasje.

IMG_0511

Bedet blir ganske stort så det går nok med flere planter enn de som står på vent, men jeg har jo 3 fulle pallekarmer med stauder som ble sådd i vinter – så det blir nok alltids en råd med planter.

IMG_0414
Nå har endelig den hvite sommerfuglbusken begynt blomstringen også.  Foreløpig er ikke besøksfrekvensen av sommerfugler like bra som på den blå.

 

Ellers har jeg endelig fått priklet de fleste av de gjenstående staudespirene fra vinterens såing – kun 3 sorter igjen.  Forhåpentligvis får de nok tid til å akklimatisere seg før det blir kuldegrader.

IMG_0482
Hemerocallis ‘Pink Damask’ har slått ut blomstene.

 

IMG_0444 Den vakre hvite høstanemonen (Anemone x hybrida ‘Honorine Jobert’) - har også kommet med blomster. 

Jeg har prøvd både denne og den rosa flere ganger uten å klare å få de til å komme igjen, men da er de satt ned om høsten.

Denne ble innkjøpt i våres så nå håper jeg at den klarer vinteren.

1 kommentar:

  1. Dette beddet blir flott:) Blir stadig flere bedd her også, men nå har jeg gitt meg med det for i år... Fikk masse blomsterløk fra Zimtrade nå, og det blir vel det siste jeg planter denne sesongen;)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin