mandag 15. februar 2010

Hagebesøk: Lysthusporten, Stockholm

Besøksdato: Juli 2009
Åpningstid: Alltid
Inngangspenger: Gratis
Hjemmeside: Ingen
Adresse: Rett til venstre når du har gått over broen til Djurgården
Hvordan ta seg dit:

En liten spasertur
Fra Centralstation (ca 30 min). 
Fra T-banestasjon Karlaplan (ca 10 min).

Buss
Buss 69 fra T-centralen til Djurgårdsbron.
Buss 76 går fra Slussen til Djurgårdsbron.

Trikk
Linje 7 från Norrmalmstorg.

Ferge
Går fra Slussen året runt.

IMG_8304Hvis du skal ut på Djurgården i Stockholm anbefaler jeg å ta en liten avstikker til venstre rett etter at du har gått over broen, eller eventuelt ta den på vei tilbake dersom du tar bena fatt rundt på Djurgården.

Dette er en flott park med nydelig beplantning – en plass som virkelig kan benyttes til å hvile ut, enten på en av benkene eller på gresset.

Bedene har fargetemaer (blått/lilla, hvitt, gult, rødt og rosa) og omkranser en stor gressplan hvor du finner massevis av ender og gjess.

IMG_8535 IMG_8537 IMG_8541

IMG_8550 IMG_8551

IMG_8564 IMG_8565 IMG_8566


IMG_8552 IMG_8553 IMG_8554

IMG_8561 IMG_8562 IMG_8569

2 kommentarer:

  1. Der har jeg aldri vært, men nå er den notert inn på lista over parker som må besøkes :-)
    Nydelige bilder, Wenche

    SvarSlett
  2. Dette var da usedvanlig sjeldent velkompopnerte bed! Jeg blir ofte skuffet over offentlig beplantning, synes det er mye virak i bedene. Men her var det vakre fargeharmonier og oppbygging, en ren og skjær fryd for øyet. Nesten så jeg fikk lyst til å dra til Stockholm ens ærend :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin