tirsdag 8. juni 2010

Hagebesøk: Keukenhof – Liljer og Hippeastrum

Da vi var i Keukenhof i mai var det samtidig en liljeutstilling der.  Det er jammen godt vi ikke lider av liljeallergi fordi da vi kom inn i utstillingshallen var det ikke bare et fantastisk syn, men også en ganske så intens duft som møtte oss.

IMG_2648

IMG_2649 IMG_2665


Sensation-Line-Mix-(2)
I dette innlegget har jeg derfor lagt inn både noen bilder av de forskjellige blomster-oppsatsene og av enkelte av liljene.  Håper de kan være til inspirasjon når dere eventuelt skal kjøpe inn liljer neste gang, det er i allefall mange av dem jeg kunne tenke meg å ha i hagen.

Alle bildene er klikkbare.

IMG_2666

IMG_2685 IMG_2674
IMG_2691 IMG_2688


Bebop Bebop
Burlesca Burlesca
Commitment Commitment
Crossover Crossover
Deep Impact Deep-Impact
Entertainer Entertainer
Firebolt Firebolt-(2)
Four Queens Four-Queens
Hotline Hotline
Je t’aime Jetaime-(2)
Master Master-(2)
Red Rock Red-Rock-(2)
Santander Santander
Sea of Love Sea-of-Love
Sensation Line Sensation-Line-Mix-(3)
Tarrango Tarrango
Valdez Valdez-(2)
Vandella Vandella-(2)


Litt annet enn liljer var det også satt av plass til.
IMG_2660

IMG_2671
Rhododendron-Homebush
Rhododendron ‘Homebush’

Rhododendron-Adonis-(2) IMG_2728
Rhododendron ‘Adonis  


I tillegg til liljene var det også en liten utstilling av Hippeastrum.  Jeg tok ikke bilder av alle, men noen ble det da.
IMG_2732

Hippeastrum-Apple-Blossom Apple Blossom
Hippeastrum-Benfica Benfica
Hippeastrum-Double-Dragon Double Dragon
Hippeastrum-Double-Dream Double Dream
Hippeastrum-Double-Record Double Record
Hippeastrum-Gervase Gervase
Hippeastrum-Ice-Queen Ice Queen
Hippeastrum-Luna-(2) Luna
Hippeastrum-Mont-Blanc Mont Blanc
Hippeastrum-Picotee Picotee
Hippeastrum-Rosalie Rosalie
Hippeastrum-San-Remo-(2) San Remo

13 kommentarer:

  1. ÅÅh var der i fjor, tror jeg det var. Et fantastisk sted. Synes du hadde vært moderat med bildene her? Ha-ha!
    Husker også de enorme Hippene.. helt sinnsykt!

    SvarSlett
  2. Moderat med bildene? Hehe, godt at det finnes funksjon for "bulk-redigering" i Photoshop :-)

    SvarSlett
  3. Åååå så mye fint! Min søster og jeg planlegger en tur dit, - kanskje neste år... og vi skal ha med oss søskenbarnet vårt, som har bodd i Holland i mange år. Så jeg regner med vi får sett det viktigtigste!

    SvarSlett
  4. Å der var det MYE lekkert!
    Ønskelisten ble lang.....

    Ønsker deg en flott kveld

    SvarSlett
  5. Nydelige bilder. Fleire av dei liljene står på ønskelista mi.:)

    SvarSlett
  6. For et vell av vakre liljer! Liljetårnet var spektakulært, likeledes liljene i treet - artig påfunn :)

    SvarSlett
  7. Såååå mye fint. Jeg blir helt matt. Kjøpte meg noen nye liljer i fjor, og er spent på om de trives der jeg har satt dem. Gjør de det, faller jeg nok for fristelsen til flere kjøp. Og her var jo uendelig mange fristelser.

    SvarSlett
  8. Å gud bedre, her var det masse flott :) Tenk å kunne velge og vrake i dei mengdene med liljer... drømme... :)

    SvarSlett
  9. Heldige du som har vært i Nederland:) Vil jeg og!!
    He..Men det hjelper ikke å skrike i år...

    Flotte Liljer. Jeg har bare tre/fire(?)og ønsker meg hvite. Men, vi får se. Først alt annet(av stauder)så liljer. Liljebillen er aktiv her, så jeg vet ikke riktig enda.
    Men, det er lov å drømme:))

    SvarSlett
  10. Oioioi! Der skulle man ha vært - med tykk lommebok og egen varebil.... :)

    SvarSlett
  11. Wow! De kan dette med blomster og planter i Nederland.
    Og parken du viser under var jo helt fantastisk.

    SvarSlett
  12. Å det må ha vært litt av en opplevelse ja:) Håper jeg får meg en tur til nederland en gang selv:) Fikk ikke mindre lyst av disse bildene:) Klem

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin