fredag 1. oktober 2010

Dahlia ‘Shooting Star’

DahliaShootingStar3 

Type: Semi-kaktus
Blomsterstørrelse: 15 – 20 cm
Høyde: 90 - 130 cm
Foredler: Henri Plochaet (Belgia), 1984


‘Shooting Star’ er en kjempeflott og blomsterrik Dahlia.  Den har nydelige, releativt store blomster i lys lilla, hvitt og gult. Stilkene er kraftige og den egner seg veldig godt i buketter.  En super plante som har klart overvintringen veldig greit et par år nå.

Høyden blir oppgitt til 90 – 130 cm, men her hos meg blir den nesten 150 cm.

Shooting Star

IMG_0596

1 kommentar:

  1. Så nydelig, jeg liker fargen:) Ser ut som om du har en fin samling av Dahlia'er. Jeg har kun en type, tror det er den som heter "My Love", fikk den av min søte nabo. Så den får jeg ta vare på, og ta inn for vinteren! Du da, har du en stor kjeller for alle dine? ;) Hilsen Line

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin