søndag 30. januar 2011

Endelig fikk jeg bestilt frø

ViolaDet har gått litt tregt her i år både pga ferie og travel jobb, men i kveld har jeg endelig fått bestilt frø fra Impecta. 

Som så mange ganger før har jeg bestemt meg for at i år skal jeg ikke så veldig mye, jeg har rett og slett ikke tid til å håndtere såing og prikling av flere hundre sorter. 

Det gjenstår å se hvor mange det blir etterhvert…

Bestillingen hos Impecta er stort sett grønnsaker og krydderurter, noen gamle kjente travere og noen nye bekjentskap jeg er spent på hvordan blir (bl.a jordbær og pæretomater).

Jeg har kjelleren full av georgineknoller, men i år skal jeg også prøve og så de fra frø (man får aldri nok georginer!). 

Blir spennende å se om jeg får det til og hvordan de faktisk blir seende ut.

Boogie Woogie2


Og her er den foreløpig beskjedne listen med frø for 2011

Dahlia x pinnata ‘Collarette Dandy’
Dahlia x pinnata ‘Decorative Giants’
Dahlia x pinnata ‘Fantasia’
Dahlia x pinnata ‘Pompon Lilliput’
Eruca sativa ‘Apollo’
Foeniculum vulgare ‘Smokey’
Fragaria vesca L. ‘Yellow Wonder’
Fragaria vesca var. semperflorens ‘Alexandria’
Lactuca sativa ‘Baby Leaf’
Ocimum americanum
Ocimum basilicum
Ocimum basilicum var purpurascens ‘Dark Opal’
Ocimum selloi
Ocimum x citridora ‘Mrs Burns’
Petroselinum crispum ‘Gigante d’Italia’
Petroselinum crispum ‘Moss Curled 2’
Solanum lycopersicum ‘Red Pear’
Solanum lycopersicum ‘Sungold’
Solanum lycopersicum ‘Yellow Pear’
Verbena bonariensis
Viola tricolor ‘Bowles Black’

Og nå oppdaget jeg at listen ikke inneholder agurken (‘Zeina’) som jeg mente jeg hadde bestilt, og som egentlig var den viktigste å bestille iom at de ikke pleier å ha den på Plantasjen.  Ja, ja da betyr det vel at jeg må sende avgårde enda en bestilling :-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin