onsdag 1. september 2010

Dahlia ‘Bitsy’

Bisty

Type: Vannlilje
Blomsterstørrelse: Liten (10 – 15 cm)
Høyde: 50 - 60 cm (stemmer ikke helt hos meg)


Bisty er en nykommer hos meg i år, kjøpt på Plantasjen i våres.  Blomstene er nydelige og kronbladene er hvite innerst mot midten og med lys lilla tupper og svake striper.  Her hos meg er blomstene ca. 11,5 cm, men de skal visstnok kunne bli opp mot 15 cm. 

Høyden ble oppgitt på pakken til 60 cm, flere steder på nettet står det 45 cm.  Jeg plantet min i en potte og planten er nå drøye 80 cm høy.

Bisty er en sport av China Doll.

Bitsy2 Bitsy3

2 kommentarer:

  1. Sukk, trodde jeg også skulle få denne, men den var feil merket og er hvit;(

    SvarSlett
  2. Denne synes jeg var veldig søt.
    Flott med georgineprotrett, jeg har også planlagt å lage flere fremover. Vise frem de jeg er mest fornøyd med av de jeg har navn på iallefall.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin