lørdag 25. september 2010

Dahlia ‘Boogie Woogie’

Boogie Woogie2 

Type: Anemone
Blomsterstørrelse: 5 – 10 cm
Høyde: 90 - 110 cm
Foredler: E. van Dongen (Nederland), 2001


Nok et nytt bekjentskap i år, ‘Boogie Woogie’ ble kjøpt hos Zimtrade i våres. Foreløpig er den litt pinglete og har bare kommet med en eneste blomst, men det er noen flere på gang.  Om de rekker å blomstre i år er jeg neimen ikke sikker på.

‘Boogie Woogie’ har ikke blitt så høy som 90-100 cm her hos meg, men kanskje blir den det til neste år.  Blomstene er ca. 10 cm store og nydelige i hvitt med lilla kanting og gult senter.

Boogie Woogie

1 kommentar:

  1. Überlekre fotografier, Wenche! Jeg har ikke prøvd meg på Dahlia ennå, men neste år tror jeg at jeg skal begi meg utpå.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin