torsdag 24. februar 2011

Årets første bestilling


For en hagegal nordmann er det godt å ha gode kollegaer med adresse i Sverige.  Jeg må bare si takk til Ina som lurte på om jeg hadde lyst på å bestille noe hos odla.nu sammen med henne.

Og jeg var selvfølgelig ikke vanskelig å be, spesielt når tilbudet bl.a. inneholder georgineknoller.  Og når prisforskjellen hos odla.nu og de norske nettstedene er på mellom 20-30 kr pr stk, ja da var det ikke vanskelig å si ja til tilbudet.  Det var masse som fristet, både georginer og liljer, men etter mye frem og tilbake landet jeg på disse.

Clair Obscure
Kenora Macob
Mambo
Mystery Day
Optic Illusion
Polka
Pretty Lucie
Shilloh Noelle
Sir Alf Ramsey
Take Off
Tsuki Yori No Shisha

 

 

Bildet viser ‘Dutch Explosion’

Dutch-Explosion2

Så er jeg bare spørsmålet; hvor skal jeg gjøre av dem?  Nå begynner jeg etterhvert å få såpass mange georginer at i år tror jeg jammen at jeg må laget et (stort) georginebed :-)

3 kommentarer:

  1. Wow, så mange flotte georginer!Falt spesielt for Optic Illusion. Tror det blir fint med ett eget georginerbed :)

    SvarSlett
  2. For kjekke jenter ordner alt seg, så plass blir det nok en en råd med.
    Dahlia er lekre, men jeg er så dårlig til å overvintre de så jeg sår nye hvert år.

    SvarSlett
  3. Det blir nok litt graving til våren ja. Både pga georginene, men også pga alle plantene som kommer med planteimporten :-)

    Av en eller annen merkelig grunn har jeg ikke hatt problemer med overvintring av georgineknollene, men jeg følger ikke "anbefalt oppskrift". Jeg bare graver de opp, lar relativt mye jord være igjen rundt knollene, lar de tørke i de grønne luftige grønnsakskassene og setter de mørkt når de er tørre. Og så tar jeg de frem ut på våren en gang :-)

    Jeg prøvde en gang den "riktige metoden" med å skylle av all jord og tørke knollene og med oppbevaring i torv. Det endte med at ikke en eneste en spirte om våren...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin