lørdag 3. april 2010

Drivhuset fylles opp ….

Tror nok at drivhuset blir ganske så fullt også i år!  Bare et par dager etter at jeg begynte å sette inn overvintringsplantene begynner det allerede og fylles godt opp :-)
Og til fredag får jeg stiklinger som Ellea har kjøpt for meg og så skal jeg jo på hagemessen ….

Her står alle Pelargoniumene og bare venter på å få ny jord
IMG_2283

I løpet av de to siste dagene har jeg fått priklet en del, både sommerblomster
IMG_2294

og grønnsaker
IMG_2295  

Og her er noen av Pellis-stiklingene som har overlevd vinteren.  Fremdeles noen igjen på planterommet i kjelleren, men jeg regner med å få flyttet dem opp i løpet av påsken.
IMG_2296

Nyinnkjøpte georgine-knoller står til groing, foreløpig er det bare en som har kommet med skudd.
IMG_2287

Alle de Fuchsiaene som jeg prøvde å stamme opp i fjor har overlevd vinteren.  Dessverre tror jeg ikke så mange blir spesielt mye høyere fordi de enten er brukket i toppen eller ser helt inntørket ut.  Gudskjelov har jeg ikke klippet av sideskuddene så da kan jeg jo etterhvert ta stiklinger av dem :-)
IMG_2289

Og her er de det få andre Fuchsiaene som har overlevd vinteren.
IMG_2298

5 kommentarer:

  1. Imponerende! Jeg har ikke fått gjort noe enda jeg... Men, i morgen drar jeg til Plantasjen for å se om jeg finner ting til drivhuset;) Nå skal det innredes!

    SvarSlett
  2. Jeg blir bare sittenes og se på bildene dine. Herlige!!!
    Det er gjør noe med oss når vi kan fylle opp drivhuset igjen og kjenne lukten av vår.
    Flotte Dahlia du har kjøpt. Jeg har vært uten Dahlia i noen år nå, men i år har jeg kjøpt meg igjen to stk. Mulig det blir flere?
    Fuchsi og pelliser er det dårlig med etter vinteren, men nye er bestilt så det ordner seg nok.
    Ønsker deg en fortsatt fin påske.

    SvarSlett
  3. Så flittig du er i påsken. Ja, det ser da ut til at det blir nok blomster hos deg i år også :) Og i dag skinner endelig solen!

    SvarSlett
  4. Ja det er trist når det er så tomt i fuchsia hyllene etter vinteren. Men en klarer jo alltid å skaffe seg nye hele tiden, så det fylles raskt opp igjen:)

    Gleder meg til å treffe deg til fredag!

    SvarSlett
  5. Det var da imponerende mengder du har fått plass til i drivhuset ditt. Er det plass til deg der inne fortsatt?

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin