lørdag 6. juni 2009

Blomstring siste uke

Det er stadig nye planter som kommer med blomster.  Her er noen av dem som har åpnet sine blomster den siste drøye uken.

IMG_6200 IMG_6807
Dicentra spectabilis - Løytnantshjerte Dicentra spectabilis alba
IMG_6205 IMG_6823
Veronica gentianoides - Kosakkveronika Ajuga reptans – flott bunndekker.
IMG_6211 IMG_6235
- Ormslirekne (Ormerot) – flott i buketter (men sprer seg litt vel mye). Tiarella cordifolia – Skumblomst.
Kjempeflott bunndekker.
IMG_6225 IMG_6829
Geranium sylvaticum ‘Amy Doncaster’. Den har jeg fått frem fra frø, første året den blomstrer. Geranium phaeum ‘Lily Lovell’
IMG_6822 IMG_6237
Super steinbedsplante som jeg ikke husker navnet på akkurat nå. Polygonatum ordoratum - Kantkonvall
IMG_6825 IMG_6259
Clematis ‘Miss Bateman’ har startet blomstringen. Denne er ukjent for meg - “dukket opp”  i fjor.  Det må vel være en eller annen Floks?
IMG_6801 IMG_6268
En orange valmue som var her da vi flyttet inn.  Ikke akkurat min farge, men det gjør seg jo godt da sammen med blått (men den sår seg noe forferdelig). Ranunculus aconitifolius L.'Flore Pleno' - Duppesoleie – helt nydelige.
IMG_6262 IMG_6216
Geranium sylvaticum ‘Baker’s Pink’ – denne har jeg også fått frem fra frø. Dodecatheon meadia - Gudeblom

1 kommentar:

  1. Mange fargerike gleder!
    En fryd å se på.
    Nyt synet og ha en finfin lørdag, der du er. :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin