mandag 20. oktober 2008

Mørkt bladverk

Jeg skrev for noen dager siden at jeg var svak for varigert bladverk.  Og det stemmer jo det, men jeg er om mulig ennå mer svak for mørkt bladverk. 

Synes det mørke bladverket er utrolig lekkert og man kan få til mange flotte sammenplantinger med disse plantene.

Men samboen deler tydeligvis ikke min begeistring, av en eller annen grunn som jeg ikke skjønner mener han at plantene ser visne ut.  Men skitt au, om denne saken kan han mene akkurat hva han vil, jeg har allerede en del planter og flere blir det nok fremover. :-)

 

Ajuga reptans - Krypjonsokkoll  

Geranium maculatum 'Espresso'

- Flekkstorkenebb
 

Heuchera micrantha 'Palace Purple' - Alunrot

Geranium 'Hokus Pokus'
(den blir mørkere utover i sesongen)

Cimicifuga simplex Hillside Black Beauty'

- Høstormedrue

Sedum telephium 'Purple 'Emperor' - Bergknapp

Coleus scutellariodes 'Palisandra' - Praktspragle

Penstemon digitalis 'Mystica' - Rørblomst

Miscanthus sinensis 'Malepartus' - Silkekinagress

Physocarpus opulifolius 'Diablo' - Blærespirea
 
Berberis thunbergii - Berberis

2 kommentarer:

  1. Her var det mye flott du!! Rekner med mange av dem kommer til å stå på min vårliste:)

    SvarSlett
  2. Ta kontakt til våren, kanskje kan vi gjøre en "byttehandel". Det kan jo tenkes at det lar seg gjøre å dele noen av dem :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin