mandag 10. august 2009

Blomstring på terrassen

Etterhvert har det blitt ganske “frodig” på terrassen så da tenkte jeg at jeg kunne legge ut noen bilder.  Selv om det er mange potter har vanningen gått veldig greit i år takket være undervanningskasser, SwellGel og mye vann fra oven (og selvfølgelig Karis hjelp i ferien).

Alle de små bildene er klikkbare.
IMG_9882
Dette er utsikten fra “frokostplassen”

IMG_9899
Og sånn er utsikten fra ettermiddagsplassen

IMG_9874 Fuchsiaene er plassert ved frokostplasser fordi der er det mest skyggefullt.

De har det litt trangt om saligheten stakkars, så det spørs om ikke grillen må finne seg en ny plass til neste år slik at jeg kan utvide med noen hyller til.

 

IMG_9892 IMG_9893

I den andre enden hvor det er sol nesten hele dagen står det 5 hyller med Pelliser – resten står i drivhuset.

IMG_9894 IMG_9891

I tillegg står det noen på gulvet og andre henger på veggen :-)

IMG_9877 IMG_9887
Callibrachoa og Diascia Forskjellige Superpetunia’er

 
IMG_9880
Kassen med tomater og agurker har fått selskap av noen sommerblomster.

IMG_9883 IMG_9890
Clematis montana har startet sin andre blomstring Undervanningskassene langs terrassen mot vest med de doble Surfiniaene begynner å ta seg opp igjen etter alt regnet.

 

IMG_9881 IMG_9895
Basilikum, paprika og remonterende jordbær Og litt pynt på bordet :-)

 

IMG_9878 IMG_9888
Sommerblomster og Fuchsia under markisen ved frokostplassen. Nicotiana ‘Domino Salmon Pink’ begynner å bli enorm.

IMG_9889
Engletrompetene (Brugmansia) som jeg kjøpte i våres begynner å få skikkelig størrelse.  B. ‘Salmon Perfection’ har blomstret allerede, alle har knopper – den ene har faktisk 13 knopper nå – gleder meg til de springer ut.  Dessverre har klypedyr (heter det det?) og noe annet smått og svart oppdaget dem og forsyner seg grådig av bladene.

IMG_9927
Og sånn ser det ut når man står i hagen og titter inn på terrassen.

6 kommentarer:

  1. Å du salighet for en frodig hage du har.
    Jeg ble helt målløs over all den blomsterprakten.
    Du må da kose deg glugg i hjel i hagen din med så mye flott:)

    Vanninga her har stort sett gått av seg selv den siste måneden, det er vel bare noen av de pottene som står inn under taket som jeg har vannet.

    SvarSlett
  2. WoW!!! Sier jeg bare! Du verden for en blomsterprakt! Så flotte bilder :)

    Ha en fin mandagskveld! Hilsen Margrethe

    SvarSlett
  3. Imponerende!!! Virkelig gøy å få del i gjennom bloggen din. Kos deg :D

    SvarSlett
  4. Jeg er overveldet! For en fantastisk blomstring du har og ikke minst så enormt mange planter som pryder uteplassen din! Raden med de doble surfiniane i undervanningskassene er praktfull. Et imponerende syn alle hyllene dekket av Fuchsia og pellis også. Nyyydelige bilder :)

    SvarSlett
  5. Ja, her var det frodig! Lekre sammenplantinger! Selv om vanningen har vært en liten jobb i år, er det ikke få timer som ligger bak dette resultatet. Imponerende!

    SvarSlett
  6. For en fantastisk blomstring hos deg:) Vakkert:) Og det blir vel ikke noe mindre i år vil jeg tro:) Klem

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin