fredag 14. august 2009

Georginene har startet blomstringen

Det begynte å bli litt dårlig med blomstring enkelte steder i bedene nå, men da er det jo fint at Georginene har begynt blomstringen.

IMG_9790Jeg skjønner egentlig ikke at noen er skeptiske til dette med Georginer og tror at det er så mye “styr”. 

Egentlig er det jo ganske enkelt forutsatt at man har mulighet for lagring av knollene om vinteren.  Har man det er det jo bare å grave dem opp om høsten og sette dem ned om våren – that’s it! 

Jeg har faktisk best erfaring med bare å spa de opp, riste jorda lett av, la jorda tørke før man lar de ligge mørkt i sånne grønne grønnsakskasser som man kan betale pant for i butikken (stabler flere oppå hverandre).

Jeg prøvde en gang den “ordentlige” metoden med å skylle av all jord og oppbevaring i torv, men da var det ikke en eneste knoll som var mulig å sette om våren – alt var inntørket.

Foreløpig har disse begynt blomstringen, flere følger vel etterhvert.

IMG_0015 IMG_9901

Rocco

Smokey

IMG_9920 IMG_0020

Parc Princess

Arabian Night

Shooting-Star Marlene-Joy

Shooting Star

Marlene Joy

3 kommentarer:

  1. Nydelige alle sammen! Skal prøve meg på disse igjen neste år;)God helg!

    SvarSlett
  2. Jeg vil ha fler georginer til neste år - helt sikkert. Jeg har alltid væørt så glad i dem, men har ikke så skrekkelig mange forskjellige. Dine var nydelige.
    Noe av det beste med georginer er jo at de blomstrer nå og lenge utover høsten, og at man kan plukke og plukke og plukke....

    SvarSlett
  3. Ja her har georginene berget meg helt, her blomstres det overdådig og veier opp for alt som sutrer seg gjennom regnværet.

    Mor vasker og tørker legger i nesten tette kasser, uten torv. Det går kjempebra for henne. Men det kommer jo mye ann på hvordan kjeller man har, hvor fuktig den er altså. Også har mor tung leire, så det er greiest å få det av rett og slett. De jeg graver opp her i hagen tror jeg ikke jeg kommer til å vaske, kun riste av. truuuur eg.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin