fredag 28. august 2009

Fremdeles godt med blomstring :-)

Det er overraskende mye som blomstrer her i hagen for øyeblikket selv om ikke alle Georginene har slått ut i blomst.  Noen roser har begynt blomstringen igjen og flere er på gang.

IMG_0367
Bildene ble ikke spesielt bra, jeg synes faktisk at det ser bedre ut i virkeligheten enn på disse bilden.  Men de gir da en noenlunde godt inntrykk av hvordan ståa er :-)

IMG_0356

IMG_0349
Og i dette bedet har jeg som Ellea lært at Malva sylvestris må lenger bakover i bedet.  Skjønner ikke helt hvorfor jeg satt dem midt i bedet, jeg visste jo fra før hvor store de ble.

IMG_0351
Dette er første året dette bedet ser såpass bra ut.  Tidligere har jeg slitt veldig med alt ugresset, men i år er det såpass tett at ugresset har hatt vanskeligere for å “vinne frem”.

IMG_0355

IMG_0357
Her er det kanskje ikke så mye blomstring, men forskjellige bladtyper kan jo være fint også.

IMG_0361

IMG_0370
Alle 3 engletrompetene som ble innkjøpt i år har vokst bra i løpet av sommeren og står nå med massevis av knupper (men det begynner å bli lite blader).  For øyeblikket er det bare den rosa som blomstrer med 3 blomster.  Da jeg talte knuppene på den kom jeg til 32! 

IMG_0358 
Storhjortetrøsten er helt enorm i år i forhold til i fjor – nærmere 2,5 meter høy.

4 kommentarer:

  1. Så fint du har det nå, Wenche! :-)

    Her er det lite hage for tiden, ikke noe trivelig i slikt vær...

    SvarSlett
  2. For en overflod det er i hagen din! Utrolig vakker er den:-) Håper jeg får sett den live en gang. Rart å tenke på hvilken forskjell det er på hagen om vinteren slik jeg så den og slik den er nå.

    SvarSlett
  3. Nydelig!
    Du, jeg har gjort erfaringen at gressklipp på engletrompetene er supert! Bladene er like grønne og fine og veksten og blomstringen flott. Tipset får du helt gratis!

    SvarSlett
  4. Tusen takk alle sammen :-)
    Ellea; du er hjertelig velkommen når som helst. Er du i Oslo er det bare å ta kontakt.

    Inger Karin; hvis du har lyst hadde det vært kjempekoselig med besøk - så bare stikk innom hvis du har lyst.

    Helene; tusen takk for tipset, det skal jeg jammen prøve. For øyeblikket begynner det å bli temmelig tynt med grønne blader, de fleste blir gule og detter av. Og gressklipp, jo skal det vel bli en råd med....

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin