onsdag 31. desember 2008

40 trivelige turer i Oslo

Kunne du tenke deg å gå turer i Oslo og omegn kan kanskje denne boken være noe for deg.  Jeg fikk den til jul av min sjef (tro om hun ikke har noen baktanker om at jeg bør komme i gang med "gåingen" igjen), en julegave jeg setter stor pris på.

40 trivelige turer i Oslo 
Forfatter: Frithjof Funder
Forlag: Vett og Viten
Format: Pocket, Språk: Norsk (bokmål) 
Utgitt: 2007, Antall sider: 176
Opplag: 1 (2007)
ISBN10: 8241206372
ISBN13: 9788241206375
Pris : 219 (hos capris.no)

Boken gir en beskrivelse av både grønne perler i Oslo by, turer i skogkanten og dagsturer i Oslomarka.  De fleste av turene kan gjennomføres til alle årstider enten til fots eller på sykkel og noen også med barnevogn.

I boken får man også informasjon om planter, dyr, geologi og kulturhistorie.  Turene er detaljert beskrevet, har en liten kartskisse (på enkelte turer tror jeg med fordel at man bør ta med et mer detaljert kart) og er illustrert med bilder fra de ulike turene.

Det kommer nok noen blogginnlegg etterhvert som vi "går oss gjennom boken".  Først ute (antageligvis i morgen) blir turen fra Grorud nedover langs Alna-elva som vi har gått i dag :-)

1 kommentar:

  1. Den boken så virkelig fin ut! Vi er så flinke til å orientere oss om severdigheter når vi er ute på reiser, men er kanskje ikke like flinke til å benytte oss av de mulighetene vi har i vår umiddelbare nærhet. Å være turist i eget land og i nære omgivelser kan nok by på mange positive overraskelser.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin