onsdag 10. desember 2008

Jeg skulle ikke så noe særlig i 2009 .....

Hehe, tenkte jeg det ikke - bitte litt påvirkning og så er frøidioten i gang.  Det startet med at jeg var på Hagegals desembermøte (Oslo).  Lathryrus odaratusJeg holdt sånn noenlunde stand og klarte å unngå å få med meg for mange frøposer hjem, det ble bare 12!  Det var egentlig helt utrolig at jeg klarte å unngå å dukke ned i den frøesken fra Vestfold hagelag.  Jeg klarte det, men det holdt hardt!

Men på fredag, ja da satte jeg i gang med bestillinger på både det ene, andre og tredje nettstedet.  I år hadde jeg egentlig tenkt bare å bestille/bytte til meg Delphinium, Papaver og Heuchera-frø, men det er nå blitt litt av hvert annet også.

Først ut var Plant World Seeds

Aquilegia fragrans (som det viste seg at jeg hadde fått av Inger Karin)
Aquilegia 'Green Apples'
Aquilegia 'Snowballs'
Calamintha grandiflora variegata
Geranium 'Jester's Jacket'
Geranium scheckteri
Thalictrum aquilegiifolium
Thalictrum delavayi

Og her har jeg noen "på vent" som jeg lurer på om jeg skal bestille, får se hva jeg gjør etterhvert.
Angelica 'Ebony'
Aquilegia 'Sunburst Ruby'
Heuchera 'Crispy-Curly'
Viola koreana
Viola 'Fuji Dawn'

 

Så sto Impecta for tur

Cosmos bipinnatus 'Double Click'
Delphinium cultorum elatum 'Percival'
Dictamnus albus
Echinacea purpurea 'Indianer'
Lychnis coronaria oculata 'Angel's Blush'
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Penstemon whippleanus 'Whipples'
Polemonium carneum
Thalictrum rochebrunianum

 

Og så var det Rara Växter
Aquilegia 'Leprechaun Gold'
Delphinium 'Green Twist'
Delphinium 'Double Innocence'
Delphinium 'Blushing Brides'
Papaver orientale 'Princess Victoria Louise'

Også her har jeg noen på vent.  Disse blir nok bestilt, jeg er veldig fristet av de riddersporene :-)
Aconitum napellus ssp. compactum 'Carneum'
Aconitum x bicolor
Delphinium 'Sweethearts'
Delphinium 'Morning Lights'
Delphinium 'Misty Mauves'
Verbascum phoenicum 'Flush of White'
Verbascum phoenicum 'Violetta'
Veronicastrum virginicum 'Light Blue'

I tillegg har jeg avtalt frøbytte med Marianne-DK og lagt inn bestilling hos Magnar, men her vet jeg ikke helt hva jeg får enda (kommer an på hva de har igjen).

Og så begynte jeg å gå i gjennom frøboksen.  Jeg kjøpte en del frø på salg både i butikk og på nett i sommer, og det viste seg å være mange flere enn det jeg husket. 

Med bestillingene er jeg nå oppe i rundt 50 forskjellige sommerblomster og drøyt 100 stauder (og det slutter nok ikke der....)  :-)

2 kommentarer:

  1. Vips så er det gjort !
    He he, gjett om det er mange som kjenner set igjen her !

    SvarSlett
  2. Hihi, veldig bra :)
    Jeg har ikke startet bestillingsracet ennå, med 71 pakker staudefrø i boksen allerede er det ikke så bråttom...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin