torsdag 11. desember 2008

Frøpakker i postkassen i dag :-)

I dag kom det frøpakke i posten fra Marianne i Danmark (på Hagegal).  Tilsammen var det 16 forskjellige sorter sammen med et nydelig kort med bilde fra hennes egen hage (den kan du se her) - og store porsjoner var det også :-)

Anthriscus sylvestris 'Raven's Wing'
Cortusa matthioli
Dianthus barbatus nigrescens 'Sooty'
Geranium ibericum 'Ushguli Grijs'
Geranium sanguineum 'Compactum'
Heuchera mix
Melica altissima 'Atropurpurea'
Milium effusum aureum
Pelargonium groosularis
Ricinus communis
Rumex sanguineus
Sisyrinchium (hvit)
Sisyrinchium striatum
Verbascum blattaria
Verbascum phoeniceum 'Rosetta'


Og i tillegg kom også de bestilte frøene fra Impecta.

Cosmos bipinnatus 'Double Click'
Delphinium cultorum elatum 'Percival'
Dictamnus albus
Echinacea purpurea 'Indianer'
Lychnis coronaria oculata 'Angel's Blush'
Papaver orientale 'Royal Wedding'
Penstemon whippleanus 'Whipples'
Polemonium carneum
Thalictrum rochebrunianum

4 kommentarer:

  1. Den pelargonien som heter grossularis eller grossularioides (tror jeg heller) har jeg hatt. Den dufter deilig av eple, og har bittebittesmå fiolette blomster, og så frør den seg ivrig. Jeg klarte å holde liv i min lenge nok til at jeg fikk bortadoptert den til Anne-Marie :-)

    Håper lenken funker hos deg:http://images.google.no/images?rlz=1C1GGLS_nbNO292NO303&sourceid=chrome&ie=UTF-8&q=pelargonium%20grossularioides&um=1&sa=N&tab=wi

    SvarSlett
  2. Så flott Britt Åse at du kom frem med det rette navnet :-)
    Ikke rart jeg ikke fant bilder av planten da navnet var feil. Og det var da en riktig søt og yndig pellis - og at den dufter er jo et pluss, spesielt siden jeg har fått skikkelig "dilla" på duftpellisene :-)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se bilder fra hagen din neste år, jeg;)

    SvarSlett
  4. Ja det blir spennende å se på alt du får fram av planter til sommeren! Synes det er vanskelig å få til det der med frø, såing, riktig lys, vanning og temperatur osv... jeg.;o)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin