mandag 23. mars 2009

Mer prikling og bloggirritasjon

Jeg har hatt et par timer i drivhuset nå i ettermiddag og da fikk jeg priklet 10 sorter til.  Det begynner så smått å minke på priklepotter, men som vanlig er det de verste igjen. Dette er av typen - jeg trodde jeg hadde sådd ca. 30 frø og så ser det ut som gressplen i potta!  Og det er selvfølgelig ikke store kraftige spirer vi snakker om her, neida det er sånne tynne, bittebittesmå greier.  Men jeg kommer nok gjennom dem etterhvert...

Og så var det dette med publisering av blogginnlegg.  Det er forsåvidt ikke noe problem å publisere dem - de spretter på plass med en gang, men de fremkommer altså ikke verken på 'Hageblogger' eller 'Hagegales dagbøker-listen'.

Det hele startet for ca 1 uke siden hvor innlegget mitt på hagebloggen ikke vistes.  Først etter å ha ventet ørten timer gjorde jeg en test ved å publisere et innlegg til Fuchsia-bloggen fremkom innleggene både for Fuchsia-bloggen og hagebloggen i listene.

I går lagde jeg innlegg på alle tre bloggene, først Fuchsia og Pelargonium-bloggene og så hagebloggen.  Innleggene på Fuchsia og Pelargonium-bloggene er fremdeles ikke i listene, mens hagebloggens innlegg ble oppdatert med en gang.  Forstå det den som kan....

Hadde jeg enda gjort endringene i noen av bloggene, kunne jeg kanskje ha forstått det, men jeg har "ikke rørt dem".

Jeg tror at jeg nå har prøvd alle oppskrifter som finnes for å bøte på problemet:

Alle innstillinger for nettinnmating er korrekte
Jeg har slettet logger, cookies og temporary internet files
Sjekket at dato/tid er korrekt (tidssone)
Jeg har lagt inn bloggene i Google leser
Jeg har validert feed-url'en
Jeg har publisert innleggene på nytt med ny dato/tidspunkt

Ikke noe hjelper! :-(

Jeg har begynt å lure på om jeg skal gå over til wordpress i stedet for blogger, men det hjelper vel kanskje ikke noe?

De to manglende innleggene fremkommer ikke i Google leser, men det gjør heller ikke de siste innleggene til TurboLotto og Ellea heller.  Men begge disse synes jo i listene.

NOEN SOM HAR NOEN GODE FORSLAG?

Nå lurer jeg selvfølgelig på om dette innlegget kommer seg ut i listene eller ikke.  Kanskje det ikke gjør det, men at de to manglende spretter på plass...  Den som lever får se.

5 kommentarer:

  1. Du verden, der spratt den på plass med en gang! Men innleggene på de to andre bloggene er fremdeles i det blå....

    SvarSlett
  2. Håper problemet løser seg etterhvert!

    Da jeg leste innlegget ditt satt jeg og kjente på en stor glede over at jeg er ferdig med prikling av alle de bittesmå. En stadig kamp for å være tøff nok og ikke prikle hele gressplenen:-))

    SvarSlett
  3. Det blir visst massevis med små gressplener å prikle på meg også. Men man må vel bare bite i det sure eplet...
    Lykke til med publiseringa, jeg har desverre ingen gode råd, men jeg håper det retter seg.

    Fortsatt god kveld

    SvarSlett
  4. Data er rare greier. Jeg skjønner bare en brøkdel av det som jeg gjør.
    Kanskje Moseplassen vet noe?

    :)

    SvarSlett
  5. Nå har jeg holdt på med såing i mange år, men jeg har fremdeles store vansker med å kaste spirer - det meste blir priklet...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin