søndag 15. mars 2009

Såing, prikling og spiring i ekspressfart

I går fikk jeg priklet en del av staudene som står i kjelleren, men det er fremdeles en god del igjen.  Ytterligere 15 sorter frø (sommerblomster og urter) kom i jorda og Ipomoea-frø ble lagt i vann over natten og venter nå på å bli sådd.

Oppdatert såtabell her - har også fått lagt til bilder på de fleste plantene.

Under over alle under - i dag skinner sola og snøen smelter :-)  Utrolig deilig å høre at det sildrer og renner og for ikke å snakke om at snøen endelig begynner å forsvinne!
Jeg er jo ikke spesielt glad i snøen i utgangspunktet, men nå er jeg altså mer lei enn jeg noensinne har vært og bare venter på å kunne begynne ute i hagen.

Erik har vært supersnill og måket vei til drivhuset som for øyeblikket har 18 grader. 

Planen nå i ettermiddag er å få klippet til og lagt på nye undermatter, installere den nye vifteovnen og kanskje bære ut noen av prikleplantene og stiklingene. 

Mulig at jeg venter med dette til i morgen for å se at vifteovnen fungerer som den skal gjennom natta.

Og det er tydeligvis noen frø som er villigere enn andre.  12 av sortene som ble sådd for 2 dager siden spirer som bare det.  Cosmos'n er nesten klar for prikling!

Til helgen får jeg antagelig besøk av Ellea som skal på Oslo-besøk, det gleder jeg meg virkelig til :-)  Vi skal utveksle Fuchsia-stiklinger og hun er i tillegg supersnill og kjøper med diverse stiklinger til meg på et lokalt gartneri.

1 kommentar:

  1. Du er både flink og effektiv. :)
    Du har sådd mange spennende og flotte sorter.
    Jeg har også snopet meg noen stiklinger.
    Jeg kjøper alltid mange Surfiniastiklinger. I år ble det også noen Fuchsiastiklinger.
    Forstår at du er lei av snø og vinter nå. Håper at våren kommer fort til dine trakter, og at den kommer snart! Det fortjener du! :)
    Ønsker deg en finfin kveld og ei god ny uke. :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin