søndag 28. mars 2010

Bestillingsfingeren har gått amok

I dag har altså jeg gått litt amok med bestillinger av både det ene og det andre.  Det skyldes vel både fristende innlegg her i bloggverden og litt at jeg har syntes synd på meg selv i helgen (omgangssyke er noe dr.. bokstavelig talt).

Det hele startet med Ninnis flotte innlegg om hagebøker om både bladverk og gress.  Deretter var jeg lett å påvirke etter å ha lest Torneroses innlegg om støping med betong.  Og når jeg først var i gang bestilte jeg også en bok jeg har hatt lyst på lenge – Hager i Europa.  Siden vi reiser ganske mye hadde det vært fint med en god oversikt over hager på steder vi skal besøke.

Bestillingslisten hos Capris ble derfor:

JOYCE, DAVID: Bladverk - Lugn bakgrund eller dramatisk effekt i trädgården   
SKOTE, MALENA: Inspirerande betong 
HANSSON, MARIE: Gräs & Bambu
ARVIDSSON, CAMILLA: Vattenblänk & Betong 
QUEST-RITSON, CHARLES: Gardens of Europe

Og så ble jeg fristet av Annes flotte innlegg om Dahlia.  Veien var kort til linkene i innlegget og til slutt ble det altså lagt inn bestilling hos Zimtrade/Botanisk verden.  Jeg klarte selvfølgelig ikke å begrense meg til å bestille bare Dahlia, det havnet faktisk ganske mye annet i handlekurven også :-)

Dahlia ‘Alfred Grille’
Dahlia ‘Boogie Woogie’
Dahlia ‘Dutch Explosion’
Dahlia ‘Lambada’
Dahlia ‘Night Butterfly’
Dahlia ‘Que Sera’
Dahlia ‘Tahiti Sunrise’

Cosmos atrosanguineus

Iris germanica ‘Burgemeister’
Iris germanica ‘Edith Wolford’

Og så en del småplanter - som om jeg ikke hadde nok fra før med det har kjøpt selv pluss det Ellea har kjøpt for meg ;-)

Hengende Impatiens 'Lavender Blå' Flittig Lise
Doble fylte Impatiens Fiesta "Burgundy" - Flittig Lise
Femtunge Scaevola aemula KOLLEKSJON
Dishondra "Silver Falls"
Hvit Bacopa
Doble Hengelobelia

1 kommentar:

  1. Uff da, har du hatt omgangssyke - så frusomt! Det er skrekken min å få det. Sønnen i huset har hatt det for full i helgen stakkar, så jeg synes jeg kjenner noe hele tiden... Bare innbildning sikkert!

    Det er en god unnskyldning for å trykke litt ja, veldig forståelig! Da blir det blomster hos deg i år også ;) Det er sjokoladekosoms du har bestilt? Den har jeg hatt lyst på en stund...hmmmm... Gled deg til bøkene!

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin