mandag 29. mars 2010

På jakt etter vårtegn

Jeg liker ikke å syte, men nå er jeg møkka lei av all snøen i hagen. Jeg hadde jo håpet å IMG_2264kunne bruke påsken til å få ryddet og kost meg i hagen, men det er få bare flekker i hagen og enkelte steder er det fremdeles godt over metern.

For å hjelpe naturen litt tenkte jeg at jeg skulle prøve å få i allefall et bed uten snø. 

Så på lørdag spadde jeg mesteparten av snøen ut av bedet på forsiden av huset.

Da dukket det i det minste opp noen få tegn på at våren er i anmars :-)

IMG_2270 IMG_2269

Dagliljene begynner å spire

Scilla er på vei opp


Men det beste vårtegnet fant jeg rundt hjørnet på sydveggen.  Klosterklokkene har kommet godt i gang og det er vel ikke mange dagene til de slår ut blomstene.  Jeg synes Klosterklokker er utrolig vakre og de lyser virkelig opp i bedet nå om våren.

IMG_2266

Og dette, ja det er et godt eksempel på hvordan det ser ut i resten av hagen.  Her er veibedet og steinbedet godt begravd under nesten en meter med snø.  Tar nok ennå en stund før de dukker frem.

IMG_2272

6 kommentarer:

  1. Hei igjen! bildene i innlegget ditt vises, men ikke headerbildet ditt. Det må være noe med serveren til blogspot. Koselig med disse vårtegnene! Jeg driver også og spar fram litt vår - hehe.

    SvarSlett
  2. Klosterklockor, dom är underbara. Jag har försökt flera gånger men får dom inte till. Snön kan verkligen göra alla och en hver vansinnig just nu, speciellt när man ser och läser om dom som är kvitt eländet. Nej, vi måste nog vänta ett gott stycke till. Kul att du spar framm rabatten, brukar nog hända det ja, men ännu har jag lite för mycket snö...
    Ha likevel en god start på påskeuken :)

    SvarSlett
  3. Så herlige vårtegn du har i hagen din. Nydelig! Her er det fremdeles massevis av snø, men jeg har et stort håp om at iløpet av påsken blir hele hagen bar.. og at jeg da kanskje kan oppdage litt vårtegn her også.. Krysser fingrene! :o)

    Så gøy at du blei inspirert av betong-innlegget mitt. Off, det er farlig med denne blogg-verden, innelgget ditt om handlingen din av bøker var altfor fristende!! :o) Så,nå venter jeg også på bøker om støping med betong..! :o) Smart du er da, jeg hadde jo ikke tenkt så langt som å sjekke etter bøker om temaet...! Snakker om! ...da hadde jeg kanskje sluppet å teste ut og prøve og FEILE så mange ganger... Jaja! Det var detta med å bruke hue da! :o)

    Riktig god påske!

    SvarSlett
  4. Vi er visst flere som er like utålmodig i vente på våren. Men det er liv under snøen og med litt varme så vokser det fort når den først tiner.
    Klosterklokker er så fine. Jeg satte løker i høst og ser de kommer, så jeg gleder meg og håper det blir blomstring snart.

    SvarSlett
  5. Jeg er også møkka lei den møkkete sneen både i haven og langs veien. Fordelen med det er jo at våren blir ekstra kjærkommen :) Her sitter jeg og får ikke sove, men har lest at det er fullmåne...så da er det vel sånn.

    Så langt klosterklokkene dine har kommet! De ser jo ut til å være bristeferdige :) Snart, snart Wenche :) De står på høstens innkjøpsliste, i år SKAL jeg huske dem :)

    SvarSlett
  6. Jeg skjønner at jeg her heldig som er kvitt all snøen i hagen, men så måtte jeg hjelpe den litt også. Snøfreser er tingen! Plenen reparer seg selv etter litt:) Men så deilig med de små vårtegnene da. Stiklingene dine vokser bra nå, satte dem litt kaldt for at de ikke skal vokse ut av pottene sine før jeg får levert dem:)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin