lørdag 8. november 2008

Nå er det jul .... og det er faktisk fugler i hagen

Jeg har ikke sett feil på kalenderen, men det virker som om det er mange andre som har det.  I dag var jeg på Plantasjen for å kjøpe en blomst som skal stå på pulten til en nyansatt som begynner på mandag. 

Men det var ikke lett å finne noe synes jeg, det var julestjerner,  julegleder, amaryllis og asalea overralt.  For ikke å snakke om nisser, kuler og alt mulig annet man pynter med til jul.  Ikke misforstå, jeg synes det er koselig med jul jeg, men det er da nesten 1,5 måned igjen!

 

Jeg fant da noe til slutt.  I handlevogna havnet både blomst og en masse forskjellig godsaker til fuglene.  I morgen skal både gamle og nye fuglematere fylles med nøtter, frø og meiseboller.

Jeg trodde ikke at det var andre fugler i hagen enn de forferdelige skjærene. I dag skulle jeg altså prøve å få tatt noen bilder til Moseplassens Frøken-fugl-konkurranse.  Jeg hengte opp en stor "kongle" av fett, frø og nøtter på en leveggstolpe og installerte meg inne i drivhuset med døra åpen.  Det tok ikke lang tid før de først fuglene begynte å komme, men de var utrolig sky og skvatt fort avgårde når jeg trykte av for å ta bilde.  Jeg trodde lenge det bare var kjøttmeiser, men det viste seg etterhvert at jeg også hadde hatt besøk av både blåmeis og svartmeis.

Svartmeis

Ha en fortsatt god helg :-)

3 kommentarer:

  1. aiai, da kan jeg håpe på en meisedeltager kansje?
    Jeg har forresten hatt utrolig få fugler her i dag, var de bortom deg alle sammen? Frister du de vekk med deilig hjemmelaget nammenamm?... hmm, *skriver opp fett på handlelista*... ;)

    SvarSlett
  2. Wow - ante ikke at du hadde så fin blogg, Wenche!
    Det er jo mye fugl ved "vannet", så du har vel mulighet for å få litt besøk? Jeg prøver å tenke ut plassering for noen meiseboller jeg også, jeg er smittet av mosefruen! ;-)

    SvarSlett
  3. Å nei du Anne, så flink er jeg nok ikke. "Konglen" er kjøpt på Rema av alle steder, men den var riktig så poppis.

    Tusen takk for skryt Inger Karin :-) Og ja, det er lett å la seg friste av den fruen der.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin