onsdag 5. november 2008

Skummelt å komme hjem fra ferie!

Hibiscus I går kveld kom vi hjem fra en herlig uke på Tenerife - riktignok med mere "blåst" og litt kjøligere enn vi har hatt ved tidligere besøk, men uansett var det deilig med en uke avslapning og litt farge har vi da også fått :-)

Klokka ble vel rundt 2400 før vi kom oss i seng og jeg synes nok jeg var unormalt trøtt når klokka ringte i morges så jeg orket ikke å stå opp med en gang (ehh jeg er egentlig alltid trøtt når klokka ringer).  Sambo'en var imidlertid flink og fikk bena ut av senga.  Etter en stund sto han dusjet og ferdig påkledd i døra og spurte om jeg visste hva klokka var.  Nei det visste jo ikke, men den var altså 0430.  Riktignok pleier vi å stå opp tidlig, rundt 6-tiden, men det viste seg altså at jeg hadde glemt å stille klokka, den sto fremdeles på 0400 som var det tidspunktet vi måtte stå opp for å rekke flyet på Gardermoen.

TeideOK, når man først er "våken" kan man jo stå opp, så etter en rask tur på badet tok jeg meg en tur ut på terrassen for å nyte en av mine laster (som jeg absolutt ikke burde hatt) og undringen var stor da jeg oppdaget at både lyslyker, feiekosten og altså askebegeret ikke sto der de sto da jeg la meg kvelden før.  Alt var liksom ryddet pent bort på begge sider av skyvedøren.  I mørket oppdaget jeg også at det lå noe langs den ene blomsterkassen og når jeg tok det opp fikk jeg se at det var noen lister???  Jeg begynte å ane ugler i mosen og når jeg snudde meg og studerte skyvedøren oppdaget jeg altså at listene var fjernet og glasset mer eller mindre bare var å ta ut.

HibiscusEtter en nærmere studie så jeg også at det var "ferske" fotspor i isen/rimet på terrassen og en ekkel følelse spredte seg raskt i kroppen.  Jeg er altså helt overbevist om at hvis ikke vekkerklokka hadde ringt kl. 0400 i stedet for 0600 hadde vi nok hatt besøk inne i huset i natt!

Vi har alarm i huset, men ikke mulighet til å sette den på om natten.  Dvs vi hadde ikke, nå er fjernkontroll bestilt og på vei til oss.  En telefon til politiet fortalte også at det var flere enn oss her i nabolaget som hadde hatt besøk av ubudne gjester i natt.

Jeg har hatt innbrudd en gang tidligere, men det skjedde mens jeg var på jobben.  Jeg syntes den gangen at det var ekkelt at noen hadde rotet rundt (og ødelagt) i huset mitt, men det var ingenting mot den ekle følelsen jeg sitter med nå.  Vet ikke helt hvordan det blir å legge seg i kveld....

2 kommentarer:

  1. Uff det der var neimen ikke hyggelig! Fy flate!
    De er nok ikke så dumme at de kommer tilbake etter at de nesten ble oppdaget! Håper frekkasene blir tatt snart!
    Håper likevel fjernkontroll og alarm snart er på plass!
    God natt klem fra meg.

    SvarSlett
  2. "Aldri så galt at det ikkje er godt for noko", dette ordtaket kom i tankane mine då eg las det du skreiv her. Huff så ekkelt da...

    Fine bilder forresten :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin