lørdag 9. mai 2009

Årets første buketter

I dag blir det en liten bursdagsfeiring her i heimen og da tenkte jeg at det hadde vært koselig med blomster fra hagen på bordene.

Det er foreløpig ikke mye å velge blant, men litt var det da :-)

Primula, Villtulipan (Tulipa tarda), Perleblomster (Muscari), blå og hvit Lungeurt (Pulmonaria) og litt Forglemmegeisøster (Brunnera macrophylla ‘Jack Frost’) og Lammeøre (Stachys byzanthina) som bladpynt.

 

 

Primula, Narcissus ‘Ice King’, Vårkjærminne (Omphalodes verna), Gullbusk (Forsythia), Bergblom (Bergenia cordifolia ‘Bressingham White’) og Fagerfredløs (Lysimachia ‘Firecracker’) som bladpynt.

 

Ønsker dere alle en riktig god lørdagskveld :-)

7 kommentarer:

  1. Oj, det var jo litt av en bukett da!! Lekkert. Tror jammen meg jeg må ta meg en tur ut å plukke litt jeg også.

    SvarSlett
  2. Nydelig bukett! Du som har bursdag? Kos dere:)

    SvarSlett
  3. Nydelige buketter.
    Jeg har ikke sett hvite bergenia før, den var flott. Jeg skal merke meg det navnet og være på utkikk.

    SvarSlett
  4. Tenk at vi har kommet til bukett-tiden allerede! Her blomstrer det ikke så mye som hos deg enda, jeg har et tomrom å fylle mellom de tidlige løkene før staudene kommer skjønner jeg :) Og så er Narcissene mine sporløst forsvunnet! Det har nok med det å gjøre at jeg graver og planter og flytter hele tiden og roter det til for dem.

    Spesielt den nederste buketten din var heeelt skjønn :)

    SvarSlett
  5. Fantastisk vakre var de! Gratulerer så masse dersom det er du som har feiret!!

    SvarSlett
  6. Tusen takk alle sammen for hyggelige kommentarer (men det var altså ikke jeg som ble feiret, det var en forsinket feiring av samboeren, jeg må vente en drøy måned til jeg) :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin