torsdag 14. mai 2009

Moderasjon

 

IMG_5848 Kan noen være så snill å minne meg på sånn rundt nyttårstider om at jeg MÅ moderere meg? 

Nå synes jeg faktisk at det er i meste laget og listen over alt som skal gjøres er milelang (ikke at jeg tør å lage den..) 

Jeg er litt lammet og får ikke gjort noen verdens ting.  Egentlig har jeg ikke lyst til å gjøre noen verdens ting! 

Og dessverre er det jo sånn at det er en kabal som skal gå opp.

 

Jeg må grave opp nye bed for å få satt ned planter jeg har sådd eller kjøpt.
Rosene og Clematisene jeg har bestilt kommer vel i morgen eller lørdag og jeg aner ikke hvor jeg skal gjøre av dem. Mer graving.
Jeg trenger kassene som georginene ligger i til blomstene som skal ut av drivhuset for herding.  Men da må jeg jo først se å få dem i jorda! Georginene altså.
osv. osv.


Så for øyeblikket får jeg bare kose meg med det som stadig spretter frem rundt omkring i bedene.  Forhåpentligvis kommer arbeidslysten snart tilbake.  Alle bildene er klikkbare.

Phlox subulata ‘Emerald Blue'IMG_5826 Småhjerte
(Dicentra formosa alba)IMG_5835
Vårvortemelk
(Euphorbia polycroma)IMG_5850

 

Stadig er det noen flere Primula som dukker frem.

     

Forglemmegeisøster
(Brunnera macrophylla ‘Variegata’)

(Brunnera macrophylla ‘Jack Frost’)

4 kommentarer:

  1. Dette var det noe kjent med ja,) Trøsten er jo at det går bra til slutt:)
    Sjøl bare kjøper jeg på gartneri nå, bestiller ingenting lenger. Og nå blir det mye impulskjøp, før var det mere planlagt med lange lister.
    Skal iallefall bli spennende å se hva du får til?

    Fin kveld til deg:))

    SvarSlett
  2. Blir nok bra til slutt. Vet du, nå spirer frøene jeg fikk av deg. Hadde gitt dem opp jeg, så jeg satte dem ut bak garasjen. Nå spirer flere av dem:D

    SvarSlett
  3. O - hvilken velkjent problemstilling!

    Tvangsmoderering er det eneste som hjelper. Altså at noen andre setter foten ned. (Å fy, så vondt det gjør!)

    Hjelper ingenting med skrikende plassmangel eller "fornuft" eller at du må jobbe deg i hjel for å plante alt eller.... eller at du vet at du blir helt handlingslammet eller....

    Neida, eneste trøsten er at det er flere med samme uhelbredelige, ustoppelige havesyke her inne :-)

    SvarSlett
  4. Jepp....moderering er et ord jeg gjerne skulle lært meg. Lever med følgene av at jeg aldri har lært det akkurat nå. Freser rundt og prøver å få stappet ned noe et eller annet sted slik at jeg skal få frigitt plass......

    Ellers er jeg overmåte lykkelig over at energien er tilstedeværende akkurat nå, og jobber som en gal før tiltakslysten slukker.

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin