fredag 22. mai 2009

Stiklingene har blitt blomstrende planter

Tidligere i vinter/vår kjøpte jeg stiklinger både på Plantasjen og via Ellea.  Disse har blitt knepet etter alle kunstens regler og blitt til mange flere planter.  Dette har selvfølgelig gjort sitt til at blomstringen har blitt utsatt, men nå er de opprinnelige stiklingene etterhvert blitt store og flotte planter i fullt flor.

Flittig Lise (Impatiens) Dobbel hvit  Flittig Lise Dobbel rosa 
Superpetunia Dobbel rosa  
Superpetunia Lime  
Callibrachoa Pink Morn  
Superpetunia Dobbel blå  Superpetunia Hvit
Superpetunia Sky Blue  
Superpetunia Purple mini  
Pink Vein Diascia
Superpetunia ?Pink Vein?
(Kjøpt som Blue Vein)
Diascia
Bacoba Hvit Bacoba Blå
 
Bacoba Rosa  

8 kommentarer:

  1. Så fin blogg du har med mange fine bilder. Jeg vil gjerne fortsette å lese her hvis jeg får lov :-)

    Så nydelige blomster du har! Du har gjort en god jobb med stiklingene! Jeg har frøsådd flittigLise i år og de er fortsatt nokså små....

    SvarSlett
  2. Så flotte planter du har fått ut av dine innkjøpte stiklinger. Nå vet jeg hvordan min enslige Callibrachoa "Pink morn" kanskje en gang i fremtiden kommer til å se ut...
    Min stakkars stikling har bodd ute og ikke blitt knepet, men jeg gir den ikke opp og satser på at den på et tidspunkt er klar for blomstring.

    Utrolig hvor imponert jeg er over dine vakre planter, ha en fortsatt fin hagehelg!

    SvarSlett
  3. De doble superpetuniaene og flittiglisene er bare utrolig vakre! Har ikke sett dem før...

    Stadig flere av frøene jeg fikk spirer forresten nå. De er bitte små, men det er i alle fall liv i dem:)

    SvarSlett
  4. Å så nydelig blomstring du har nå!! Når det gjelder blue vein og pink vein tror jeg det må ha gått fort i svingene da de satte disse stiklingene, for jeg hadde også en del feilmerking.....

    Jeg sådde forøvrig to poser med doble flittig Lise, bare tre spirte og de to første var røde:-( Nå venter jeg spent på den tredje og håper at ikke den også er rød.

    SvarSlett
  5. Masse flott blomstring :)
    Ønsker deg ei god helg.

    SvarSlett
  6. Så mange flotte planter du har fått frem.
    Mine har ennå ikke begynt blomstringen for jeg har tatt så mange stiklinger underveis. Men nå lar jeg dem stå og jeg ser det begynner å knoppe seg.
    De dobble flittiglisene var nydelige. Jeg vil se etter dem neste gang jeg er i et hagesenter.

    SvarSlett
  7. Du, så skjønne de doble superpetuniane var! Du er virkelig flink med stiklinger og planter du overvintrer inne :)

    SvarSlett
  8. WOW! Utruleg kor mykje fint du har fått fram. Blei reint misunneleg :-)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin