søndag 14. september 2008

Fornøyd med hva jeg har fått gjort i helgen

Jeg hadde satt meg noen mål for hva jeg skulle få gjort i hagen i løpet av helgen.  De var nok i høyeste laget de målene, men jeg er allikevel fornøyd selv om jeg fremdeles ikke har fått ned plantene som står litt her og der. :-)

Stiklinger Jeg har nemlig fått gjort rent drivhuset og alle undervanningsbrettene, så nå er det klart for en ny sesong.  Undervanningsmattene begynner å synge på siste verset, mange av dem er fulle av røtter som jeg ikke får av og plasten på toppen begynner å bli ganske hullete.  Tror nok jeg må sende avgårde en bestilling på Grønt Fokus på nye matter.

Fordi jeg synes at det begynner å bli vel kalt i lufta bestemte jeg meg for å sette alle pelargoniumene inn i drivhuset.  Det ble noen turer, men nå er de på plass alle sammen både de som sto ute på terrassen og alle stiklingene jeg har kjøpt på sensommeren.  I tillegg kommer de stiklingene jeg selv har tatt både av pellis og fuchsia. 

Pellis Det ble temmelig fullt i drivhuset, lurer på hvordan jeg skal få plass til alle Fuchsiaene, Cannaene, Callaene, tomatplantene og andre overvintringsplanter?  Og dette er egentlig bare en midlertidig lagringsplass.  I vinter skal alle plantene få overvintre i den gamle garasjen som er i underetasjen på huset - det skal bli mitt nye planterom (det er bare ikke helt klart ennå). Så jeg må altså bære alt en gang til, da fra drivhuset og inn i garasjen.

PotterJeg fikk også ryddet opp i alle pottene som lå slengt i den ene kompostbingen, kastet det som skulle kastes og stablet det som skal tas vare på. 

Nå gjenstår bare den verste jobben - å vaske alle sammen....

2 kommentarer:

  1. Du verden så fint drivhus, ;-) blir rent misunnelig! Ser fristende og innbydende når du har sånn orden! Oversiktlig og fint,-))

    SvarSlett
  2. Blir så misunnelig på alle som har drivhus, jeg har drømt om det i ni år...blir liksom aldri prioritert bare... Tusen takk for award! Det varmer:) Er egentlig litt forundret jeg, er liksom så mange kreative, flotte blogger her. Da er det ekstra moro at noen liker akkurat min blogg:D

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin