mandag 8. september 2008

Gult er kult eller ......

Etter tidligere blogginnlegg har dere kanskje skjønt at gult ikke er min farge, men jeg må jo innrømme at jeg har enkelte gule fargeklatter i hagen.  Av en eller annen grunn blomstrer nesten alle sammen om våren, bortsett fra noen sommerblomster.  Ser at det er mange som har flotte, gule blomster nå om høsten, men det har jeg altså ikke (ennå???)

Bildene nedenfor kommer både fra min nåværende og den forrige hagen.

Og etter tips hos Britt Åse har jeg nå prøvd Windows Live Writer - og det fungerte veldig bra.  Nå er det slutt på manuell endring av HTML-kode for å få satt bilder inn i tabeller!  Og noen effekter går det også an å få lagt til, f.eks. fotorammer.  Det beste er nesten at man ser hvordan innlegget blir mens man skriver inn/legger til bilder.

Tulipa 'Golden Parade' Tulipa tarda - kjempesøt villtulipan om våren.
TulipaGoldenParade TulipaTarda
Bidens Calendula - Ringblomst
Bidens Calendula
Mimulus lutra - Gjøgler Coreopsis 'Double Sunburst'
MimulusLutra CoreopsisDoubleSunburst
Aquilegia 'Yellow Star' - den må jeg innrømme bare er helt skjønn! Hemerocallis flava (tror jeg) - Daglilje
AquilegiaYellowStar Hemerocallis 
Doronicum orientale - en gammel vårblomstrende staude Trollius europeus - Ballblom sammen med Tulipa 'Queen of Night'
DoronicumOrientale TrolliusEuropaeus2

1 kommentar:

  1. Gult er jo vakkert, selv om jeg også ikke er den som løper først og kjøper akkurat de. Men nå de kommmer i beddet, ja da slår det meg ofte hvor vakre de egentlig er. Se bare på en solsikke, det er jo rene kunstverket :)

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin