søndag 26. oktober 2008

Endelig blomstrer klokkeranken! Men hva gjør jeg nå?

Klokkeranke I dag skulle jeg ut i drivhuset for å flytte 2 potter med klokkeranker derfra og inn i kjelleren.

Og hva får jeg se, jo endelig har knuppene sprunget ut - lovelig sent spør du meg.

 

 

 

 

Jeg har hatt 2 blå stående i hver sin potte på terrassen og 3-4 hvite plantet i bedet ved epletreet. 

Klokkeranke 

Alle sammen har vokst som "uvær" rent bladmessig, men blomster har det vært dårlig med.  Jeg oppdaget knupper på både den blå og hvite for noen uker siden, men regnet ikke med at de ville komme til å blomstre.  Dette var ren bonus :-)

MEN HVA GJØR JEG NÅ?  NOEN SOM HAR TIPS?

Jeg har aldri overvintret klokkeranke før.  Skal de kuttes godt tilbake og stelles f.eks. som Fuchsia, Pelargonium, Canna eller lignende?  Takknemmelig for alle tips :-)

 Klokkeranke

3 kommentarer:

  1. Aner egentlig ikke, har ikke prøvd. Men jeg ville ha klippet den ned litt å satt den i kjelleren.

    SvarSlett
  2. Kjempefine klokker i alle fall som du må nyte så lenge du kan. Håper du finner ut av det med overvintring, jeg har desverre ikke peiling...

    SvarSlett
  3. Jeg skaffet meg frø og planla å så akkurat klokkeranke i år, men det ble ikke noe med det. Satser på å få gjort det til neste sommer dog, for de er jo superlekre! Men jeg hadde faktisk tenkt å ha de som sommerblomst jeg, jeg skjønner nå at det kansje var helt feil? ...

    SvarSlett

Merk: Bare medlemmer av denne bloggen kan legge inn en kommentar.

LinkWithin

Related Posts Widget for Blogs by LinkWithin